Case: Medtronic

medtronic

InfinITy implementeert en integreert bij ’s werelds grootste bedrijf in medische technologie nieuwe Warehouse processen binnen het bestaande systeemlandschap.

Om efficiënter, sneller en betrouwbaarder te kunnen werken binnen het warehouse en klaar te zijn voor de groei van het bedrijf had een van de grootste medische technologiebedrijven de wens om nieuwe processen te integreren in het bestaande systeemlandschap.

Het project vond plaats bij het Europese distributiecentrum in Heerlen.

Het project

Binnen het warehouse werden verschillende werkzaamheden nog handmatig gedaan, zoals het uitzoeken van het beste verpakkingsmateriaal. Daarnaast waren veel processen niet efficiënt (single order picking) waardoor er veel tijd verspild werd en er onnodige operationele kosten waren. InfinITy heeft aan de hand van vier topics een nieuw template gedefinieerd in het bestaande systeemlandschap. Deze template is zo ingericht dat processen eenvoudig kunnen worden uitgerold naar andere locaties. De grootste uitdaging van het project was de integratie van de nieuwe processen in het bestaande systeemlandschap geïntegreerd moesten worden terwijl het distributiecentrum operationeel bleef.
4-topics-mdt

Doelstelling

De doelstelling van het project was het warehouse voor te bereiden op de toekomstige groei van het bedrijf en de operationele kosten te verlagen. Daarnaast wilden ze efficiëntere werkprocessen en de risico’s op manuele fouten verkleinen.

De rol van InfinITy

Gedurende het 9 maanden durende project had InfinITy binnen het team van 8 business analysts, 6 SAP-consultants en 6 SAP-developers een leidende rol in business process kennis en SAP.

Als een van de preferred suppliers wordt InfinITy gezien als een betrouwbare partner in SAP- consultancy. InfinITy heeft een nieuwe template gedefinieerd en in het operationele SAP-systeem geïntegreerd en geïmplementeerd. In het nieuwe proces wordt er gebruik gemaakt van de volgende systemen: SAP ECC 6.0, WebMethods en Ortec.

Resultaat

InfinITy was medeverantwoordelijk voor een geslaagd project waardoor de productiviteit verhoogd is en het hele warehouse proces efficiënter functioneert. Verpakkingen worden beter gekozen, er is minder ruimte verspilling in het transport en alle pick/pack processen verlopen sneller.

Verbeterde warehouse layout

De warehouse indeling is gebaseerd op businessunit-zones en de fast/slow mover storage is ingericht aan de hand van putaway logica. Hierdoor zijn loopafstanden tijdens order picking en putaway verkort.

Box on Demand

Leveringen en transport details, inclusief business rules worden naar de Ortec software gestuurd. Deze berekent de optimale verpakking en stuurt via een interface de software (Box on demand) aan die de juiste doos selecteert/fabriceert voor de te picken producten. Hierdoor worden de transport volumes maximaal benut en zo zijn de transportkosten gedaald.

Multiple Order picking in the box

Verschillende verpakkingen met kleinere picking requirements worden gegroepeerd in een trolley. De producten worden gepickt met een RF gun en direct in de juiste verpakking geplaatst. Met als gevolg:

  • Minimaliseren van dubbele handelingen
  • Verkleinen van loopafstanden
  • Verkorten van transportbanden

Centralized documentation handling

Tijdens het box closing proces worden de documenten voor de klant getriggerd. Bij het centrale semiautomatische documentatie station wordt de meerderheid van de documenten automatisch geprint en vervolgens op de verpakking bevestigd. Met als gevolg:

  • Verminderen van menselijke fouten
  • Verkorten doorlooptijd

results-mdt